Wskazówki Dla Wolontariuszy

Oto kilka wskazówek dla ludzi prowadzących prezentacje w szkołach:

  1. Ubierz się odpowiednio. Ubierz się tak by ludzie do których mówisz nabrali do Ciebie zaufania. Nie musisz być w garniturze, myślę, że to nawet niewskazane.
  2. Mów wyraźnie. Nie śpiesz się, to nie zawody! Najważniejszy jest przekaz, a bez Twojej dobrej dykcji nikt nic nie zrozumie.
  3. Mów głośno. Nie mówisz do siebie, przecież Ty już to wiesz. Mówisz do słuchaczy, pewnie z sporej sali, najprawdopodobniej bez mikrofonu. Nie bój się podnieść trochę głosu (ale nie krzycz). Jeśli nadal ktoś Cię nie słyszy to poproś by podszedł bliżej.
  4. Przećwicz wszystko. W domu przejdź przez prezentację tak jakbyś ją wykonywał. Najlepiej gdyby ktoś Ciebie słuchał w tym momencie - natychmiast przekaże Ci swoje uwagi. Zmierz też czas jaki zajmie Ci przeprowadzenie prezentacji.
  5. Nie czytaj z kartki. Czytasz szybciej niż mówisz. Mówisz szybciej - słuchacze mniej rozumieją.
  6. Prezentacja to tylko hasła. Unikaj w prezentacji slajdów przeładowanych tekstem. Postaraj się na niej umieszczać tylko hasła, które wytłumaczysz.
  7. Zrelaksuj się. Ja osobiście miałem mały stres na początku, ale szybko się uspokoiłem i wyluzowałem ;-). Po pięciu minutach, gdy widziałem, że wszyscy mnie słuchają byłem już pewny siebie. A dalej to już potok słów …
  8. Sprawdzaj słuchaczy. Zadawaj im pytania kontrolujące ich uwagę. Ja zadawałem proste pytania, na które odpowiedź padła wcześniej. Nagrodą była płytka z Ubuntu.
  9. Cytuj lepszych. Jest masa ciekawych i zabawnych cytatów o Linuksie i wolnym oprogramowaniu. Wykorzystaj je!
Dodaj nową wypowiedź
- +