OpenNIX

Znajdujesz się na stronie Wiki, na której możesz edytować informację publikowaną w serwisie jakilinux.org. Wszystkie zmiany, których dokonasz zostaną automatycznie skopiowane do odpowiedniego artykułu wortalu, po zaakceptowaniu przez moderatora.

Uwaga: nie należy tłumaczyć/modyfikować nazw kolumn! Skrypt migrujący używa ich do przypisania pól w bazie danych!!!

CECHA OPIS
GŁÓWNE CECHY DYSTRYBUCJI OpenNIX to uniwersalna, stabilna i szybka dystrybucja. Odznacza się dużą szybkością oraz optymalizacją dla starych komputerów. OpenNIX to dobry wybór zarówno na serwer jak i na desktop.!
Wspierane architektury i386
Minimalne wymagania sprzętowe x86, 16 MB RAM w górę, w zależności od zastosowanego menadżera okien
Wolne oprogramowanie? Całkowicie wolny.
INSTALACJA
Typ instalatora (8) Instalator tekstowy
Szybkość instalatora (4) 10 min.
KONFIGURACJA
Graficzne zarządzanie systemem (0) Brak. Można oczywiście wspomagać się konfiguratorami środowisk typu KDE, GNOME, XFCE.
Tekstowe zarządzanie systemem (8) W wersji testing (arcadense) bardzo dobry menedżer pakietów (slapt-get), możliwość posługiwania się tradycyjnymi UNIXowymi poleceniami konfiguracyjnymi.
PAKIETY
Liczba pakietów (9) Menedżer pakietów korzysta z repozytorium Slackware'a który zawiera tysiące programów.
Zarządzanie pakietami, automatyczne rozwiązywanie zależności (9) Używane są programy slapt-get i dpkg
Graficzne narzędzie do instalacji oprogramowania (8) GSlapt— podobny do Synaptica menedżer pakietów na systemy Slackware'owe (m. in OpenNIX)].
WYDAJNOŚĆ
Szybkość startu systemu (9) Wysoka szybkość uruchamiania systemu. (10 s)
Responsywność systemu (9) Szybkość i responsywność systemu jest na wysokim poziomie.
STABILNOŚĆ/BEZPIECZEŃSTWO
Popularność (0) OpenNIX jest młodą dystrybucją i nie jest jeszcze zbyt popularna.
Nacisk na bezpieczeństwo (8) Nastawienie na bezpieczeństwo to jedna z głównych cech OpenNIXa. Jeśli często wykonujemy upgrade systemu, nie powinniśmy specjalnie bać się o bezpieczeństwo. Wszystkie istotne dla bezpieczeństwa pakiety są na bieżąco łatane, a łatki ściągają się automatycznie, po wydaniu komend: slapt-get —update i slapt-get —dist-upgrade (w tym również łatki jądra systemu).
Dojrzałość i stabilność systemu (5) OpenNIX jeszcze nie jest dojrzałym systemem ale jest bardzo stabilny.
LOKALIZACJA
Instalator po polsku (0) Instalator OpenNIXa jest po angielsku
Domyślnie zainstalowany system jest spolonizowany (0) Domyślnie OpenNIX jest po angielsku.
Możliwość ręcznej polonizacji systemu (10) OpenNIX ma wbudowane narzędzie Language-Setup-Tool które może nam pomóc w spolonizowaniu systemu.
APLIKACJE/SIECI
Wsparcie dla zastrzeżonych formatów (3) OpenNIX zawiera jedynie kodeki zawarte z mPlayerem.
Współpraca z Neostradą (Sagem) (4) Eagle-USB jest do osobnego ściągnięcia w repozytorium Slaxa, na którym oparty jest OpenNIX i do ręcznej instalacji
Sieć bezprzewodowa (3) Ndiswrapper jest do osobnego ściągnięcia z repozytorium Slaxa.
Dodaj nową wypowiedź
- +