Magia Czarnego Ekranu - konkurs jakilinux.org i rootnode.net

Zapraszamy do pierwszego wspólnego konkursu wortalu jakilinux.org i projektu Rootnode! Do wygrania wspaniały subnotebook Acer Aspire 1 o przekątnej ekranu 8.9", konta shellowe i inne upominki.

<CENTRUJ OBRAZEK I TLO DO POPRAWIENIA NA SZARE>
acer-aspire-one.jpg

Czy opadła ci kiedyś szczęka, gdy zobaczyłeś na ekranie kolegi shakowanego irssi, wypieszczonego mutta, czy vima wyglądającego jak profesjonalne IDE? Na tym właśnie polega nasz konkurs. Wystarczy napisać artykuł dla wortalu jakilinux.org opisując najlepszą konfigurację jednego z linuksowych programów. Oto zasady:
<TUTAJ BR>

  1. Artykuł powinien dotyczyć konkretnego programu lub zestawu programów, które skonfigurowałeś w ciekawy i/lub nietypowy sposób do efektywnej pracy.
  2. Preferowane są opisy narzędzi konsolowych dla przykładu: mutt, vim, irssi, screen, a nawet shella. Należy pamiętać, że inne osoby także mogą wybrać ten sam program co my.
  3. Dopuszczamy możliwość opisu aplikacji GUI, ale jedynie pod warunkiem, że jej konfiguracja odbywa się za pomocą plików tekstowych jak np. fvwm lub wmii.
  4. Artykuł powinien być podzielony na logiczne części. Powinniśmy zacząć od krótkiego wstępu do do narzędzia, do czego służy i jak go wykorzystujemy. Następnie przechodzimy do opisu konfiguracji. Im więcej mało znanych hacków i tricków tym artykuł jest bardziej wartościowy. Chcemy zobaczyć najbardziej wypasione konfiguracje.
  5. Do artykułu dołączamy pliki konfiguracyjne i przykładowe zrzuty ekranu pokazujące funkcjonalność naszego programu.
  6. Całość treści zgadzamy się udostępnić na licencji GFDL, z dżentelmeńskim pierwszeństwem publikacji w wortalu jakilinux.org
  7. Format artykułu powinien być zgodny z zasadami wortalu

<TUTAJ BR>
Zwycięzcę wyłonią wybrani przedstawiciele jakilinux.org i rootnode.net. Przewidzieliśmy także nagrody za drugie i trzecie miejsce w postaci rocznego konta shellowego na Rootnode oraz koszulek i gadżetów z butiku jakilinux.org.
<TUTAJ BR>
Ostateczny termin nadsyłania prac to 30 września 2008. Zastrzegamy sobie jednak prawo do przedłużenia trwania konkursu jeśli zajdzie taka potrzeba. Prace należy wysyłać na adres konkursat.gifrootnode.net. MAJĄ WYSYŁĄĆ CZY ODRAZU PRACOWAC NA JAKILINUX? CHODZI O TO ABY JEDNA OSOBA NIE PODGLADALA PRACY DRUGIEJ. JEST TO MOZLIWE?

Wszelkie pytania prosimy zadawać w komentarzach. Zapraszamy do rywalizacji i życzymy miłego hakowania.