Historia powstania projektu

Projekt "Linux Dla Szkół" powstał na początku 2007 r., jako samodzielna inicjatywa Wojciecha Płoszaja (Vojtonus). Do akcji włączyła się grupa osób związanych z polskim środowiskiem Wolnego Oprogramowania, m.in. Arek Bednarczyk z Linux.pl, Borys Musielak z jakilinux.org czy Rajmund Radziewicz, twórca LinuxEduCD. W ramach projektu powstała lista dyskusyjna, na której toczyły się rozmowy na temat kształtu akcji. Niestety inicjatywa ta nie weszła nigdy w fazę realizacji.

W tym samym czasie w Poznaniu osoby powołujące do życia Fundację Wolnego i Otwartego Oprogramowania (FWiOO), m.in. Rafał Brzychcy, opracowywały wewnętrzne programy, które organizacja ta miała wcielać w życie przy realizacji celów statutowych. W lutym 2007 zostały one opublikowane na serwisie Web Fundacji. Między innymi, w ramach Programu Edukacyjnego, Fundacja opracowała projekt "Wolne i Otwarte Oprogramowanie w szkole" (WiOO w szkole). Fundacja, w celu skutecznej realizacji swojego projektu, przy pozyskiwaniu partnerów dla akcji, nawiązała kontakt z inicjatorem serwisu Jakilinux.org.

FWiOO zgodziła się z sugestią serwisu Jakilinux.org, by dla symbolicznego uhonorowania projektu "Linux dla szkół" włączyć jego nazwę (jako podtytuł) własnej kampanii. W ten sposób Fundacja wyraziła szacunek dla inicjatywy, która pomimo że nie została zrealizowana, stała się znakiem nowego sposobu myślenia o promocji wolnego i otwartego oprogramowania.

W czerwcu 2007 r., stworzony został oficjalny serwis wiki projektu.
W serwisie opublikowane zostały wspólnie cele i założenia.
Do tworzenia serwisu wiki projektu, zostali zaangażowani liczni sympatycy idei Wolnego Oprogramowania.