Awn

Wydanie 4 tygodnika Amarok:

  • Okładki albumów w edytorze kolekcji
  • "Uaktualnij" kontra "Przeszukaj ponownie"
  • Ulepszenia interfejsu
  • Ostatnie zmiany
  • Test Coverity
  • Tips: Synchronizacja globalnych tagów z Last.fm

Okładki albumów w edytorze kolekcji

Według ogłoszenia na liście mailingowej Amaroka, został nałożony nowy patch (post Marka):

Patch wyświetla okładki albumów w edytorze kolekcji. Jest to eksperymentalny patach stworzony przez Trevera Fischer. Myślę, że jest to całkiem fajne rozwiązanie. Może jednak powinniśmy ograniczyć rozmiar obrazka?

Tutaj znajduję się zrzut ekranu prezentujący tą opcję w aktualnym stanie:

amarok-collection-covers1-medium.jpg

Powiększ

Obrazki są wyświetlane tylko przy rozwiniętych albumach, dzięki czemu nie zajmują one zbyt wiele miejsca.

"Uaktualnij" kontra "Przeszukaj ponownie"

Programiści Amaroka dodali w końcu długo oczekiwaną funkcję do "skanera" kolekcji. Pojawiła się możliwość ręcznego uruchomienia "skanowania przyrostowego", czyli uaktualniania kolekcji. Zrzut ekranu:

amarok-update-rescan.png

Jeff Mitchell wyjaśnił:

Uaktualnianie wykonuje skanowanie przyrostowe - przeszukuje tylko te katalogi w których zostały dodane lub usunięte jakieś pliki (lub też zmieniły się ich nazwy). Opcja "Przeszukaj ponownie" przeszukuje całą kolekcję.

Andrew Turner dodaje:

Warto zauważyć, że funkcja "Uaktualnij" jest dokładnie tym, co było dokonywane, jeśli użytkownik zaznaczył w konfiguracji "Śledź zmiany w katalogach"[…].

Ulepszenia interfejsu

Wraz z rozwojem programu dokonywane są także pewne ulepszenie wizualne. Gwiazdki notowań, które w poprzednim wydaniu AWN otrzymały nowe kolory, teraz wyglądają jeszcze lepiej:

amarok-rating2.png

Okno etykiet plików zyskało nowy wygląd:

amarok-labels2.png

Ostatnie zmiany

Patche dodające przeszukiwanie tekstu piosenek (Carles Pina i Estany), obsługę programu yauapp (Sascha Sommer) oraz suwaka głośności w dymkach OSD (Alexander Bechikov) zostały zaakceptowane. Nie wszystkie z nich znajdą się w wersji 1.4.5, ale wszystkie z nich są w pełni funkcjonalne i są testowane w SVN.

Test Coverity

Coverity jest firmą, która oferuje zautomatyzowane narzędzia do analizy kodu źródłowego. Ostatnio zaoferowali różnym projektom Open Source darmowe analizy kodu.
Erik Hovland poinformował developerów projektu Amarok o wynikach analizy jego kodu:

Chciałem poinformować, że testy kodu Amaroka zostały zakończone z całkiem niezłym wynikiem.

Wykryto pewne błędy m.in w sqlite o których będę rozmawiał z developerami sqlite.

Poprawki, które zostaną wprowadzone po testach, będą niewielkie i uczynią Amaroka bardziej stabilnym.

Na ile czas pozwoli, chciałbym co jakiś czas przeprowadzać takie analizy kodu Amaroka, jednak raczej nie będzie się to odbywało zbyt regularnie.

[…]

Tips: Synchronizacja globalnych tagów z Last.fm

Od czasu kiedy Amarok ma wsparcie dla tagowania muzyki, wielu użytkowników zastanawiało się, czy pojawi się możliwość wykorzystania tagów z Last.fm w Amaroku. Jest jednak rozwiązanie: skrypt synctags. Opis ze strony domowej:

Skrypt synctags pobiera Globalne Tagi z last.fm podczas zmiany piosenek lub dla piosenek wybranych z listy odtwarzania. Tagi są dodawane jako etykiety w Amaroku.

49583-1.png